Onte,
día 21 de febreiro de 2019, aproveitando os Encontros de atención á
diversidade dende os Departamentos de Orientación e os Equipos de
Orientación Específicos, a Conselleira de Educación, Carmen Pomar,
presenta o Protocolo de Atención Educativa ó alumnado con
discapacidade auditiva.
Dito
protocolo pretenden afondar na convicción de que todo o alumnado
pode aprender cando se lle outorgan as oportunidades de educación
axeitadas, se estimulan as súas capacidades e responsabilidades
sociais e se traballa en colaboración coas familias e con outros
membros da comunidade educativa.
O
documento conta con novo epígrafes principais:
- Introdución
- Principios reitores: inclusión como principio,
- Conceptos- Audición- A discapacidade auditiva: etioloxía e clasificación- Audiometría- Axudas audioprotésicas: audiófono, implante coclear, implante osteointegrado.- A lingua de signos- Alfabeto dactilolóxico- Comunicación bimodal- A lectura labial- A palabra complementada
- Diagnóstico: baseado na detección e na introdución dunha serie de indicadores tanto para as familias como para o centro educativo.- Sinais de aleta no ámbito familiar: dende 0 a 3 meses, de 3 a 6 meses, de 6 a 9 meses, de 9 a 12 meses....e así ata os 5 e 6 anos.- Sinais de alerta no ámbito escolar.
- Necesidades educativas dos alumnos/as con discapacidade auditiva- Facilitarlles a adquisición dun sistema de comunicación.- Estimular e potenciar a percepción auditiva do alumnado.- Favorecer a lectura labial.- Desenvolver a linguaxe oral.- Favorecer o desenvolvemento semántico e morfosintáctico, particularmente na escrita.- Desenvolver habilidades cognitivas.- Participación activa na comunicación, información, aprendizaxe e relacións da aula.- Fomentar a autoestima e promover a inclusión plena
- Medidas educativas:- Orientacións para o currículo.
- Intervención educativa: planificación a nivel de centro, a nivel de aula, e orientacións para o emprego das axudas técnicas e outros recursos. Así mesmo, neste apartado inclúese a planificación e orientación a nivel familiar, orientacións para a intervención cos estes alumnos/as e, moi importante, a sensibilización da comunidade educativa.
- Avaliación e seguimento do alumnado con discapacidade auditiva.
- Bibliografía: unha serie de recursos como libros, artigos e publicacións actualizados e outros pioneiros no tema. Tamén webgrafía, con páxinas web de diversas federacións, confederacións...moi interesantes.
Ningún comentario:
Publicar un comentario