Onte,
día 21 de febreiro de 2019, aproveitando os Encontros de atención á
diversidade dende os Departamentos de Orientación e os Equipos de
Orientación Específicos, a Conselleira de Educación, Carmen Pomar,
presenta o Protocolo de Atención Educativa ó alumnado con
discapacidade auditiva.
Dito
protocolo pretenden afondar na convicción de que todo o alumnado
pode aprender cando se lle outorgan as oportunidades de educación
axeitadas, se estimulan as súas capacidades e responsabilidades
sociais e se traballa en colaboración coas familias e con outros
membros da comunidade educativa.
O
documento conta con novo epígrafes principais:
Introdución
Principios reitores: inclusión como principio,
Conceptos
-
Audición
- A
discapacidade auditiva: etioloxía e clasificación
-
Audiometría
-
Axudas audioprotésicas: audiófono, implante coclear, implante
osteointegrado.
- A
lingua de signos
-
Alfabeto dactilolóxico
-
Comunicación bimodal
- A
lectura labial
- A
palabra complementada
Diagnóstico: baseado na detección e na introdución dunha serie de
indicadores tanto para as familias como para o centro educativo.
-
Sinais de aleta no ámbito familiar: dende 0 a 3 meses, de 3 a 6
meses, de 6 a 9 meses, de 9 a 12 meses....e así ata os 5 e 6 anos.
-
Sinais de alerta no ámbito escolar.
Necesidades educativas dos alumnos/as con discapacidade auditiva
-
Facilitarlles a adquisición dun sistema de comunicación.
-
Estimular e potenciar a percepción auditiva do alumnado.
-
Favorecer a lectura labial.
-
Desenvolver a linguaxe oral.
-
Favorecer o desenvolvemento semántico e morfosintáctico,
particularmente na escrita.
-
Desenvolver habilidades cognitivas.
-
Participación activa na comunicación, información, aprendizaxe e
relacións da aula.
-
Fomentar a autoestima e promover a inclusión plena
Medidas educativas:
-
Orientacións para o currículo.
Intervención educativa: planificación a nivel de centro, a nivel
de aula, e orientacións para o emprego das axudas técnicas e
outros recursos. Así mesmo, neste apartado inclúese a
planificación e orientación a nivel familiar, orientacións para a
intervención cos estes alumnos/as e, moi importante, a
sensibilización da comunidade educativa.
Avaliación e seguimento do alumnado con discapacidade auditiva.
Bibliografía: unha serie de recursos como libros, artigos e
publicacións actualizados e outros pioneiros no tema. Tamén
webgrafía, con páxinas web de diversas federacións,
confederacións...moi interesantes.