Os
conflitos están presentes en distintas actividades que realizamos no día a día
e debemos saber dominar o estilo a utilizar para que isto non suceda. Como sabemos,
o conflito é un afrontamento que xurde entre varias persoas ou grupos de
persoas, porque o comportamento dunha prexudica o logro de obxectivos
(intereses, necesidades, desexos...) que persegue a outra persoa.
As
causas máis comúns son a falta de coordinación entre as persoas, puntos de
vista contrarios, obxectivos diferentes, problemas de comunicación, estilo de
liderado ineficaz, e desconfianza entre as persoas.
Sen
embargo, os conflitos son positivos dende o punto de vista de que poden
estimular a creatividade nas persoas e poden xerar novas ideas, a mellorar o
esforzo e destreza, liberar as emocións, o estrés, as persoas chegan a
coñecerse mellor, cooperan máis entre si e aumentan a súa unión. Pero tamén
teñen aspectos negativos os cales logran que a cooperación e o traballo en
equipo se deteriore, aumenta o interese persoal, aumenta a desconfianza mutua, diminúe
o rendemento, equivocacións na toma de decisións, comportamentos violentos,
etc.
A
ferramenta que nos axuda a poder resolver estes conflitos é a negociación, que é o proceso de diálogo
que conduce a un acordo mutuamente aceptado e que é un convenio colectivo. É un
proceso que require disciplina, estratexias, emocións e actitudes. A
negociación axudaranos a ser flexibles e a saber escoitar, a establecer límites
claros e a saber controlar as emocións para comunicarnos dunha mellor maneira.
Dito
isto, déixovos unha presentación da negociación para utilizar, sobre todo, co
alumnado de Educación Secundaria
Obrigatoria.
Ningún comentario:
Publicar un comentario