venres, 15 de maio de 2020

ORIENTACIÓN ACADÉMICA: O PASO DA EDUCACIÓN PRIMARIA Á ESO



Definición de salto - Qué es, Significado y Concepto

A transición entre etapas educativas é un proceso que preocupa ó alumnado, ó profesorado e ás familias pola implicación que iso ten a nivel académico, social e emocional para os estudantes. En moitas ocasións, a falta de colaboración e coordinación supón unha dificultade (Antúnez, 2005) contra a que é necesario loitar.

Pero, que debemos entender por transición? Gimeno (1997) defínea como o momento e a experiencia de vivir a discontinuidade dentro da natural multiplicidade, diversidade e polivalencia do mundo social e cultural no que nos toca vivir en certo momento, ou a experiencia e o momento de pasar, sen poder volver, dun estado a outro.

Na educación, a transición é un proceso que viven os alumnos/as cando cambian de curso, ensinanza ou institución. Cambio que pode afectar o seu ambiente social, á metodoloxía de ensinanza, o seu grupo de compañeiros/as, etc. Este cambio desenvólvese de forma positiva cando permite a adaptación á nova situación sen que iso supoña ningún tipo de contratempo para o alumnado a nivel educativo, social ou emocional. Sen embargo, a experiencia demóstranos que en múltiples ocasións a transición é vivida polos estudantes como algo traumático que acada afectándolles, ao menos temporalmente, nos niveis mencionados.

Para garantir un bo proceso de transición primaria-secundaria fai falta fomentar máis comunicación co profesorado. A coordinación é o punto clave para unha correcta transición educativa, xa que axuda a regular e mellorar as consecuencias que esta exerce sobre o alumnado.

Dito isto, a continuación inclúo un vídeo onde explico os cambios máis importantes de Primaria á Educación Secundaria Obrigatoria.



Aquí vos deixo a presentación en soporte de PDF para que podades visualizar cada diapositiva máis detalladamente.



Calquera dúbida estamos a vosa disposición.

Ningún comentario:

Publicar un comentario