A
transición entre etapas educativas é un proceso que preocupa ó alumnado, ó
profesorado e ás familias pola implicación que iso ten a nivel académico,
social e emocional para os estudantes. En moitas ocasións, a falta de
colaboración e coordinación supón unha dificultade (Antúnez, 2005) contra a que
é necesario loitar.
Pero,
que debemos entender por transición? Gimeno (1997) defínea como o momento e a
experiencia de vivir a discontinuidade dentro da natural multiplicidade,
diversidade e polivalencia do mundo social e cultural no que nos toca vivir en
certo momento, ou a experiencia e o momento de pasar, sen poder volver, dun
estado a outro.
Na
educación, a transición é un proceso que viven os alumnos/as cando cambian de
curso, ensinanza ou institución. Cambio que pode afectar o seu ambiente social,
á metodoloxía de ensinanza, o seu grupo de compañeiros/as, etc. Este cambio
desenvólvese de forma positiva cando permite a adaptación á nova situación sen
que iso supoña ningún tipo de contratempo para o alumnado a nivel educativo,
social ou emocional. Sen embargo, a experiencia demóstranos que en múltiples ocasións
a transición é vivida polos estudantes como algo traumático que acada
afectándolles, ao menos temporalmente, nos niveis mencionados.
Para
garantir un bo proceso de transición primaria-secundaria fai falta fomentar
máis comunicación co profesorado. A coordinación é o punto clave para unha
correcta transición educativa, xa que axuda a regular e mellorar as
consecuencias que esta exerce sobre o alumnado.
Dito isto, a
continuación inclúo un vídeo onde explico os cambios máis importantes de
Primaria á Educación Secundaria Obrigatoria.
Aquí vos deixo a
presentación en soporte de PDF para que podades visualizar cada diapositiva
máis detalladamente.
Calquera dúbida estamos a vosa disposición.
Ningún comentario:
Publicar un comentario